کد خبر: 48198

سپهر حیدری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

زور صنعت نفت به پرسپولیس نرسید/ همین تیم یحیی هم می‌تواند قهرمان آسیا شود

صنعت نفت هم در نیمه اول دقیقا بازی‌اش فتوکپی بازی سایپا بود و آنها هم می‌خواستند با همین حربه از پرسپولیس امتیاز بگیرند که البته مشخص بود که آنها زورشان به پرسپولیس نخواهد رسید.

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر توانست طعم اولین پیروزی فصل خود را بچشد و در مقابل تیم سختکوش صنعت نفت که هفته اول لیگ برتر را با پیروزی پشت سرگذاشته بود، توانست 3 امتیاز شیرین را به داشته‌هایش اضافه کند تا دوباره در قامت یک مدعی ظاهر شده و موقتا حاشیه را از خود دور کند تا در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا شرایط بهتری را تجربه کند.
یکی از مواردی که هنوز در پرسپولیس برطرف نشده، ضعف در گلزنی این تیم است که با جدایی علی علیپور و محرومیت عیسی آل‌کثیر، آنها همچنان از این ناحیه احساس ضعف می‌کنند و با گذشت 180 دقیقه از لیگ برتر هنوز موفق نشده‌اند در جریان بازی موفق به گلزنی شوند و گل دیروز نیز از روی یک ضربه پنالتی به دست آمد. درخصوص نمایش دیروز سرخ‌ها با سپهر حیدری مدافع سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس دقایقی همکلام شدیم.

او در ابتدا به شرایط بازی با صنعت نفت اشاره کرد و گفت: «این بازی بعد از یک جدال سخت در هفته اول برگزار شد. در بازی اول تیم جوان سایپا بسیار با‌انگیزه و دونده در زمین ظاهر شد و با تکیه بر همین ویژگی توانست 2 امتیاز مهم را از پرسپولیس بگیرد. اما نکته جالب‌تر این است که صنعت نفت هم در نیمه اول دقیقا بازی‌اش فتوکپی بازی سایپا بود و آنها هم می‌خواستند با همین حربه از پرسپولیس امتیاز بگیرند که البته مشخص بود که آنها زورشان به پرسپولیس نخواهد رسید و درنهایت هم 3 امتیاز این بازی به حساب سرخ‌ها واریز شد.»

  او ادامه داد: «یکی از تاکتیک‌های خوب و مهمی که یحیی گل‌محمدی برای این دیدار در دستور کار تیمش قرار داد دواندن توپ در زمین به جای دویدن بازیکنان بود. او می‌دانست که در این هوای بارانی دویدن در زمین تا چه اندازه می‌تواند انرژی بازیکنان را به هدر بدهد. به همین دلیل از آنها خواسته بود که با ارسال پاس‌های کوتاه و بلند از دویدن بیش از حد خودشان جلوگیری کنند که همین موضوع هم عامل برتری این تیم در زمین بود.» 

حیدری با اشاره به تاکتیک حفظ توپ پرسپولیس در میدان گفت: «سرخ‌ها در این بازی با پاس‌های کوتاه و تک ضربی که به یکدیگر ارسال می‌کردند باعث شدند که مدافعان حریف اشتباه کنند و یکی از همین اشتباهات منجر شد به صحنه پنالتی که توانست پرسپولیس را به گل برساند. البته صنعت نفتی‌ها در نیمه‌دوم برای جبران گل خورده به زمین آمدند و از لاک دفاعی خارج شدند اما حضور مدافعان با تجربه و مستحکم در پرسپولیس باعث شد که زور تیم آبادانی نرسد که بخواهد به دروازه میزبان دسترسی پیدا کند.» 

زننده گل قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هفتم اضافه کرد: «پرسپولیس هنوز برای روزهایی که احتمالا بدون سیدجلال یا کنعانی‌زادگان باید به میدان برود کاری نکرده و محمد انصاری هم هنوز به صورت کامل مهیای بازی کردن نیست به همین جهت باید از این نفراتش محافظت کند تا شرایط برای اضافه شدن نفرات جدید ایجاد شود. البته این تیم در خط حمله هم مشکلاتی دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. با این اوصاف فکر می‌کنم درست‌ترین کار در این بازی محافظت از گل زده بود.»

سپهر حیدری در مورد نگرانی هواداران از نمایش کم فروغ تیم محبوب‌شان گفت: «اینکه بخواهیم بگوییم بازیکنان بی‌انگیزه هستند و قهرمانی برایشان عادی شده اشتباه است چراکه پوشیدن پیراهن پرسپولیس خودش ایجاد‌انگیزه می‌کند اما نباید فراموش کنیم که چه ستاره‌هایی از این تیم جدا شده‌اند و نفراتی که جذب تیم شدند شاید از لحاظ اسم و رسم در درجه پایین‌تری قرار داشته باشند. اما یحیی این نفرات را با شناخت انتخاب کرد و خیلی از آنها پیشتر شاگرد خودش در تیم‌های دیگر بودند تا با این اتفاق زمان هماهنگی تیمش را به حداقل برساند و این یک اقدام هوشمندانه بود. البته نگرانی هواداران به حق است اما اطمینان می‌دهم که اگر بازیکنان ما 60 تا 70 درصد خودشان را در فینال لیگ قهرمانان آسیا به معرض نمایش بگذارند، قطعا هر تیمی از شرق آسیا بیاید پرسپولیس قهرمان آسیا می‌شود.»

  این پیشکسوت درخصوص اضافه شدن مهدی خانی به پرسپولیس اضافه کرد: «شاید برخی از بازیکنان از لحاظ گلزنی آمار خوبی نداشته باشند اما می‌توانند با فضاسازی و پاس‌های خوب هم تیمی‌هایشان را در موقعیت گلزنی قرار دهند. مهدی خانی هم یکی از این بازیکنان است که قطعا در آینده می‌تواند عصای دست گل‌محمدی باشد.» 

حیدری در پایان به اخراج گل‌محمدی اشاره کرد و گفت: «بارها دیده‌ایم که بسیاری از گل‌ها در دقایق پایانی بازی و از روی ضربات ایستگاهی به گل می‌رسند و در این صحنه هم خطایی رخ نداده بود که داور اعلام ضربه ایستگاهی کند. همین موضوع باعث شد که یحیی واکنش نشان بدهد و فکر می‌کنم حق هم داشت. ضمن اینکه ضربه یحیی به توپ هم کارت قرمز نداشت و داور خیلی سختگیرانه با او برخورد کرد.»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار

مرتبط ها